logo

A- A A+

K&Z brussen campagnefilm: #Zieonsook

Brussen symposium 696x451Kind & Ziekenhuis heeft de campagnefilm over brussen gelanceerd: #ZieOnsOok. Met deze korte rake film laat Kind & Ziekenhuis zien hoe jonge broers en zussen (brussen) vol vragen zitten maar dat zorgverleners geen oog hebben voor hen. Broers en zussen van kinderen met een chronische en levensbedreigende ziekte vragen zorgverleners in de camera om ook hen voorlichting te geven. Er is ook een praktisch visiedocument gepresenteerd.

Gezinsgerichte zorg
In Nederland groeien tenminste 500.000 kinderen op met een chronische of levensbedreigende ziekte of beperking. Bij goede gezinsgerichte zorg betrekken zorgverleners de ouders steeds beter. De aandacht voor broers en zussen blijft nog steeds achter en zij zijn daardoor kwetsbaar. Zonder de juiste informatie en betrokkenheid lopen brussen een verhoogde kans op overbelasting: nu én op latere leeftijd. Ze hebben grote invloed op het welzijn van de broer of zus die zorg nodig heeft. Daarom de film: #ZieOnsOok

Brussen Boost project
De campagnefilm, het symposium, praktische visiedocument en brussen doe-boek zijn onderdeel van het Brussen Boost project onder leiding van Stichting Kind en Ziekenhuis, in samenwerking met Anjet van Dijken en Curias – met zorg onderzocht, mede gefinancierd door Fonds Nuts Ohra – Zorg én Perspectief.

 

 

Partners MKS programma

vvn     kz    nvk logo   pal    VASCA logo def    BINKZ
 

 

Copyright © MKSprogramma.